Oletko joskus kuullut tämän lauseen:
Tätä ei sitten tulla koskaan myymään missään muualla kuin kampaamoissa.
Sanotaan, että tuotteilla pitää olla tarina. Se kuuluu asiaan ja on muodikasta. Meilläkin on tarina, mutta ei siksi, että jossain markkinoinnin oppikirjassa sanotaan niin. Meidän tarinamme on tosi ja siksi se on kiva kertoa. Kaikki lähti rakkaudesta kampaamoihin ja pienestä suuttumuksesta sen johdosta, että liian moni valmistaja oli mennyt lupailemaan liikoja. Se tuote, jonka piti olla myynnissä vain ja ainoastaan kampaamoissa olikin yhtäkkiä marketin tarjoushyllyssä, ja mikä pahinta, hintaan jota kampaamoiden katteet eivät kestäisi kuuna päivänä. Kampaajat tekevät tuotteen tunnetuksi, antavat sille ammatillisen siunauksensa ja sitten marketit myyvät sen. Mielestämme tämä ei ole ihan oikein, saatikka reilua. Halusimme siis rakentaa brändin, joka pitää, minkä lupaa: on myynnissä vain kampaamoissa, on laadukas, erottuva ja ennen kaikkea myyvä. Sen kate on hyvä ja se jää juuri sinne, minne pitääkin: kampaajan kassaan.
Lyödäänkö puoli miljoonaa vetoa, että Promisea ei myydä missään muualla kuin kampaampoissa? Jotta kaikille tulisi kertaheitolla selväksi, että Promisen nimi ei ole pelkkä markkinointikikka, me, Promise Helsinki Oy, lupaamme jakaa 500 000 euroa kaikkien Promisea ostaneiden kampaamoiden kesken erillisen sopimuksen mukaisin ehdoin, jos myymme Promise-tuotteita koskaan minnekään muualle kuin kampaampoihin. Ja koska rakastamme tasa-arvoa, kaikki tuotteet ovat aina samanhintaisia sinulle, olitpa suuri tai pieni kampaamo.
#
SUPPORT YOUR
LOCAL HAIRDRESSER
Hauska tavata! Kuvassa vasemmalta oikealle Ulla, Markku, Petu, Jari
Ihmiset TARINAN takana
MARKKU, MAKE, HAKALA
Make on syntynyt kampaamossa. Hänen isänsä oli Cutrin-kauppias ja sitä kautta Make myi shampoota ennen kuin oppi juomaan keskikaljaa. Monien mutkien kautta hän perusti Miraculosin, myi sen ja yritti hetken olla erossa kampaamoista. Vieroitusoireet olivat sen verran kovia, että se jäi pelkäksi yritykseksi. Päässä alkoi pian kyteä ajatus uudesta menestystuotteesta. Ja jos rehellisiä ollaan, niin ei Make oikeasti ollut erossa alasta edes sitä pientä hetkeä. Sillä hänellä on vaimonsa kanssa ihan oikea kampaamo Hämeenlinnassa.
PETRI, PETU, PESONEN
Make ja Petu tutustuivat Miraculosin aikoihin. Petu oli töissä mainostoimisto Bob Helsingissä (nyk. Bob the Robot). Muuan Four Reasons -niminen tuotesarjakaipasi boostia myyntiinsä. Sen pakkaukset ja markkinointi laitettiin uusiksi. Tulokset olivat juuri sitä, mitä tilattiin. Kaverukset ymmärsivät toisiaan siinä määrin, että eräänä pakkaspäivänä Make soitti Petulle ja kysyi: ”Mitäs, jos tehtäis sama uusiks?”
ULLA LESEVIC
Ulla on designer ja siinä lajissa ihan omassa luokassaan. Ulla on urallaan vastannut useiden hiustuotesarjojen visuaalisesta ilmeestä ja monesta muusta kauniista ja vaikuttavasta kokonaisuudesta. Ja kun Make ja Petu kysyivät Ullaa mukaan suunnittelemaan uutta tuotesarjaa, Ulla ei sanonut joo, vaan lähes kiljui riemusta.
JARI LAAMANEN
Kaikkihan nyt Jarin tuntevat. Takana pitkä ura isoissa taloissa, tunnettu osaamisestaan ja kunnianhimostaan. Myöskin siitä, että sattuu olemaan lisäksi ihan hemmetin mukava mies. Jari kuuli Promisesta, innostui asiasta ja hyppäsi mukaan liikkuvaan junaan. Ja hyvä niin, sillä todellista ammattilaista on vaikea määritellä, mutta kohdatessaan sellaisen, tunnistaa sen välittömästi.